Maksim Gorki’nin şehri Nijniy Novgorod

Gökçe Durmuşoğlu – Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü

İstanbul’dan uçakla Moskova Domodedova Havaalanı’na indim yaklaşık şehir merkezine 70 km uzaklıkta bulunan Nijniy Novgorod’a gitmek için Aeroekspress hızlı tren istasyonu Kazanskiy Vogzal’a geldim buradan bilet alıp trene bindim ve yolculuk başladı. Yolculuk yaklaşık beş saat sürüyor. Nijniy Novgorod, Rusya’nın beşinci büyük şehri. Şehir Oka ve Volga nehirlerinin birleşme bölgesinde bulunuyor.

Nijniy Novgorod’da kuzenimin evinde kaldım evi Prospekt Gagarinada yani şehir merkezinde. Yolculuk uzun geçtiği için eve geç vardım ve çok yorulmuştum. Ertesi gün sabah kahvaltısını evde yaptım. Rusların kahvaltısı bize göre oldukça sade; omlet, krep, reçel, bal ve tereyağı vardı çayla beraber. Kahvaltıdan sonra dışarı çıktık hemen ve şehrin en güzel caddesine gittik. Bolshaya Pokrovskaya Caddesi bizdeki İstiklal Caddesi’ni anımsatan bir görüntüsü var. Bu cadde oldukça kalabalık ve turistik yürümek için keyifli bir lokasyon. Sokakta müzik yapan insanlar, dükkanlar, restoranlar ve hediyelik eşya satan tezgahlar bulabilirsiniz. Cadde tek kelimeyle harika.

Keyifli yürüyüşümüzü bitirdikten sonra acıktık ve öğlen yemeği için yine Bolshaya Pokrovskaya’da bulunan Pelmennaya Lepi Testo’ya girdik. Pelmeni denilen bizim mantıya benzeyen ama daha büyük boy ve iç malzemesi olarak etli, balıklı ,tavuklu, patatesli ve tatlı (yaban mersinli gibi) çeşitleri de olan bu mantıdan yedik. Freakadely ve Frikadilki de buranın daha çok öğrenciler tarafından tercih edilen restoranlarından. Frikadilki’de et köftesinin yanında pirinç pilavı ya da patates püresi ve salata veriyorlar oldukça lezzetli görünüyordu.

Hafta sonu tatili için kısa süreliğine geldiğim için tüm restoranlara uğrayıp tadım yapmak istiyorum. İkinci durağımız olan Restoran Ekspeditsiya’ya geçtik. Bu restoranda hem dekorasyon hem de yemekler tam Rus kültürünü yansıtıyor. Meze olarak Rus salatasını seçtik. Çorbalar çeşit çeşit ama bizim seçim kırmızı pancardan sebzeli ve etli yapılan Borsh Çorbası oldu. Ana yemekte ise patates püresi ve Gulyash denilen salça soslu etli sote yedik. İçeceklerden ev yapımı olan yaban mersininden yapılan Mors içtik tadı harika. Dikkatimi tuzlu balıklı mezeler çekti ama o kadar çok şey yedik ki tadına bakamadım. Yemekten sonra Kremlin Kalesi’ne geçtik. Nijniy Novgorod’da bulunan Kremlin, Ruslar için çok önemli. Kremlin; nehir kıyısında güzel bir yer, bakımlı bahçeleri, duvarları içinde savaş tankları, arabaları, uçakları ile sizi tarihe götürüyor.

Kremlin’de; Chkalov Monument ve Chakalov Staircase de herkes gibi biz de fotoğraf molası verdik.
Akşam olunca Bolshaya Pokrovskaya’daki Shokolatye Cafe’ye gittik. Daha çok yaş pastaları sevilen bu cafede Tiramisu yedim oldukça lezzetliydi.

İkinci gün yine evde kahvaltı yaptık. Sırniki dedikleri tatlı lordan yapılan börekleri, reçel ve çay içimizi ısıttı.Daha sonra ünlü yazar Maksim Gorki’nin müze olan evine gittik. Maksim Gorki, Nijniy Novgorod’da doğmuş ve yaşamış Rus Edebiyatı’nın sevilen yazarlarından biri evi de oldukça küçük ve sade.

Nijniy Novgorod’da hepsi birbirinden güzel ve benzersiz yüzlerce tarihi yapı keşfedilmeyi bekliyor.

İlgili Yazılar

İLETİŞİM

Yeniliklerinizi duyurmak ve seyahat tecrübelerinizi paylaşmak için aşağıdaki adres ve telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.