Osaka’da ilginç bir yer: Itsukuşima Tapınağı

Osaka seyahati yaparken günübirlik olarak insanlık tarihinin en büyük acılarından birinin yaşandığı Hiroşima’ya ve onun cennet adası Miyajima’yı da görmeye gittik. Yolculuğumuz Japonya’nın efsanevi hızlı treni Shinkansen’le oldu. 330 kilometrelik bu yolu bir saat 20 dakikada aşıp Hiroşima Tren İstasyonuna vardık. Buradan da başka bir otobüse bindik ve Miyajima Adası’na gitmek üzere Miyajimaguchi limanına vardık. Limandan her 10 dakikada kalkan feribotlardan birine binip 15 dakikada adaya vardık. Adada daha fazla zaman geçirebilmek için önceliği adaya vermek istedim. Adaya doğru giderken denizin üzerinde yüzlerce istiridye çiftliği görüyorsunuz. Bu demek oluyor ki adada öğlen yemeği olarak istiridye yemek şart.

Adanın en dikkat çekici özelliği, girişte sizi karşılayan, UNESCO kültür miraslarından biri olarak kabul edilen Itsukushima tapınağına ait olan ve denizin üzerinde yüzüyor gibi duran Torii Kapısı. Tapınağın tarihinden bahsetmek gerekirse; bu tapınak defalarca kez zarar görmüş. İlk yapı 6.yy’da yapılmış fakat günümüzdeki tapınak 16.yy’ ın ortalarına dayanıyor. 1168 yılında ilk tasarım Taira no Kiyomori adındaki bir soylu tarafından finanse edilmiş ve Kiyomori bu tapınağı savaşta başarı elde etmesini sağlayan tanrılara adamış. Burası saf bir tapınak; anlamı ise buranın kirletilmesi yasak. Kirlenmemesi için de burada herhangi bir doğum veya ölüm gerçekleşmesine izin verilmiyor. Adada mezar bulunmuyor; çok yaşlı insanların veya doğumu yakın olan gebelerin gelmesine izin verilmiyor.

Tapınak girişte bir koridorla karşılıyor sizi, bu koridordan girdikten sonra tüm tapınağı gezmeden dışarı çıkamıyorsunuz. Burası bir kompleks, içerisinde birçok tapınak var. İlk geçtiğimiz yapı Marado Tapınağı. Ben Pazar günü burayı gezdiğim için geleneksel kostümlerle yapılan geleneksel bir düğün gördüm. Bu tapınağın en önemli özelliği denizi üzerinde yüzer gibi görünen Torii Kapısı. Sular yükseldiğinde kapıyı yakından görmek isteyenler botlarla geliyorlar, ama ben çok şanslıydım. Sular çekilmişti ve kapının yanına kadar yürüyerek gittim. Bu kapı da daha önceleri zarar görmüş ve yeniden yapılmış. Günümüzdeki hali 1875’e dayanıyor; çürümeye dirençli kafur ağacından yapılmış ve 16 m uzunluğunda. Kenarlarına ek bacaklar eklenmiş; biraz Budizm etkisi hakim.

5 Eylül 2004’te Songda tayfunundan dolayı çok ciddi hasar görmüş, yürüyüş koridorları ve çatısı çok ciddi hasarlar görmüş. Tarih boyunca da birçok kez gerek fırtınalar gerek tsunamilerle zarar görmüş ve onarılmış. Hatta biz gezerken de halen restorasyon çalışmaları yapılıyordu. Tapınaktan çıkarken sol tarafta kırmızı kemerli bir köprü görüyorsunuz, çok güzel fotoğraflanmaya değer bir köprü. Tapınaktan çıktıktan sonra sular çekildikten sonra Torii kapısına doğru yürüdüm. Nisan ayı Japonya’da öğrencilerin gezme ayıymış; bu nedenle her tarafta siyah üniformalı öğrenciler doluydu. Japonlar her ne kadar teknolojik olsa da ben drone’umu çıkardığımda hepsi merakla izlediler. Bu arada Japonya’da bir çok ülkenin aksine drone uçurmak serbest. Drone’umla çok güzel görüntüler aldım.

Adanın bir diğer özelliği ise içeride kutsal sayılan geyikler. Yalnız beslemek isterseniz çok dikkatli olmanızı öneririm. Bu geyikler elinizi ısırabiliyor. Adanın bitki örtüsü çok yoğun; göze batan en önemli ağacı akçaağaç. Akçaağaç şurubundan yapılmış kurabiyeler ve akçaağaç amblemi olan tişörtleri tüm turistik dükkanlarda görebilirsiniz. Öğle molasında ise çok güzel bir restoranda istiridye ve yılan balığı yedim ve adadan ayrılarak Hiroşima’ya doğru yol aldım. Bir sonraki yazımda sizlere Hiroşima’dan bahsedeceğim.

Yazarın diğer yazılarına da bir göz atın!

Japonya’da üç şehir: Osaka, Kyoto, Nara

Japonya’da yaşam: Ulaşım, yemek ve gece hayatı

İlgili Yazılar

İLETİŞİM

Yeniliklerinizi duyurmak ve seyahat tecrübelerinizi paylaşmak için aşağıdaki adres ve telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.