Fransa’dan sonraki durağım Hollanda’nın başkenti: Amsterdam…

Sevgili okurlarım sizlere bir önceki yazımda Fransa’nın güzel şehri Bordeaux hakkında bir yazı kaleme almıştım. Şimdiki durağım ise Hollanda’nın başkenti Amsterdam. Şehre adım attığınız anda çok şaşıracaksınız. Çünkü Schiphol inanılmaz bir havaalanı. Uçağın bizi indireceği yere ulaşması neredeyse yarım saat sürdü. Bu kadar küçük bir ülkede bu kadar büyük bir havaalanı gerçekten inanılmaz. Buraya sadece Türkiye’den Amsterdam’a günde çok yüksek bir sayıda uçuş düzenleniyormuş, inanılmaz.

Yine bavullarımız olduğundan ve saat geç olduğundan taksi kullanmak istedik. Burada da kaçak taksiler bulunuyor. Normalde şehir merkezine havaalanı taksileri yaklaşık 55 Euro’ya giderken bu adam hem de panelvanıyla oldukça rahat bir yolculukla bizi 40 Euro’ya gidebiliyorsunuz. Ama tabii kaçak taksilerin yasal olmadığını da belirtmem gerekiyor. Bu taksileri sizin aramanıza gerek yok, onlar gelip sizi buluyorlar. Pazarlık da kısa sürüyor. Otelimiz (Hotel Library, tavsiye ederiz) şehir merkezinde ve oldukça güzel bir lokasyondaydı. Yine her zamanki gibi bavulları bırakıp bir şeyler  yemek ve Amsterdam kokusu almak için dışarı çıktık tabii ki.

Akşam kısa bir şehir turu atma istedik. Amsterdam tam da anlatıldığı gibi bir kanallar şehri, her tarafta sular ve kısa köprüler bağlıyor evleri. Bu da şehre romantik bir hava katıyor tabii. Gerçekten çok şanslı olduğumuzu da eklemek istiyorum çünkü Eylül sonunda bu kadar kuzeyde ve bu kadar güzel bir havada gezimize devam etmemiz süperdi gerçekten. Amacımız bir şeyler atıştırıp otele geri dönmekti, burada oldukça zinciri olan Wok to Walk’a gidip birer noodle yemek üzere yola çıktık, tabii giderken Red Light sokaklarından geçmeden olmazdı.

Wok to walk’ta noodle’ımızı yedikten sonra günün yorgunluğu bizi otele sürüklüyor. Ertesi gün Amsterdam merkezde değil de civar şehirleri de görmek istediğimizden günlük bir otobüs biletiyle (yaklaşık 5 Euro’ya bu bileti alabilirsiniz.) Amsterdam’a çok yakın olan Edam, Volendam ve Marken’e gittik; bunlar çok küçük kasabalar, her birinde yarım saat geçirmeniz yeterli oluyor, tabii bir yemek molası vermek isterseniz özellikle Volendam’da muhteşem deniz ürünleri tadabileceğiniz bir fish market var. Burada farklı tatlar test edebilirsiniz.

Tabii bir de en önemlisi Vondelpark var Amsterdam’da. Burası muhakkak gelinmesi gereken güzel bir park. Şansımıza hava güzel olduğundan biz de bir süre çimlerde güneş altında dinlenebildik. Yolculuğumuzun son gününde bir de I Amsterdam’da klasik fotoğraflarımızı çektirdikten sonra son günümüzü tamamladık. Ertesi gün öğlen saatlerimizde uçağımıza yine taksiyle yaklaşık 50 Euro’ya gittik ve yaklaşık 3.5 saatlik bir yolculuğun ardından İstanbul’a vardık.

Bir sonraki rotamızda görüşmek üzere. Sevgiyle kalın :)

İlgili Yazılar

İLETİŞİM

Yeniliklerinizi duyurmak ve seyahat tecrübelerinizi paylaşmak için aşağıdaki adres ve telefonlardan bize ulaşabilirsiniz.